Tuesday, September 13, 2005

Monday

mlm smalam baru je habeskan satu drama jepun title "夢で会いましょう”(yume de aimashou) yg bermaksud bertemu di dalam mimpi . heroin cerita ni adlh YADA AKIKO n hero nye plak OSAO MANABU. Cerita ni mengesahkan seorang bapa yg sayangkan anak perempuannya hingga susah utk melepaskan anaknya berkahwin. Yada akiko yg bekerja sbg nurse di klinik gigi milik Osao Manabu yg juga doktor gigi sebenarnya baru 6 bulan duduk bersama bapanya kerana sebelum ini bapanya sering berada di atas kapal kerana bapanya adalah seorang tentera laut. mereka tinggal bersama dgn emak kepada bapa yada akiko. Kerana rasa bersalah tidak berada disisi isterinya semasa kematian isterinya, bapa yada akiko menjadi sgt prihatin dan terlalu sayangkan anak perempuannya.Dari situ bermulah bermacam2 perkara dlm drama ni....
link drama yume de aimashou

Bg regular penonton , bnyk reviews yg aku baca drama ni membosankan dan agak biasa jalan ceritanya. Tp pd pendapat aku, cerita ni ada banyak mengajar aku tentang kasih sayang bapa. Dan juga, dr drama ni juga aku dpt perhatikan yg anak ni satu harta or khazanah yg terlalu tinggi nilainya bg seorang bapa. B4 this mungkin aku cuma tahu yg anak tu berharga but lepas tgk cite ni terasa satu hari nanti aku harap dpt merasai keseronokan sbg bapa sama mcm dlm drama tuh.

Lepas habis tgk cerita tu aku terus tgk malaysian idol spectacular7 yg baru habes didonlod. Agak kecewa sbb faizul voted out. Anyway semoga dia berjaya diluar n still "rock kampung". Rugi la kalau recording company x amek dia coz ada suara rock yg soothing utk didengar . Anyway.. my best luck to other 3 contestants will only go to NITA. This lady aa... like kata roslan aziz in spectacular 6, " muka cantik, badan cantik n nyanyi pon cantik". I really2 agree wif that. Yet she still looks malu2 n segan2 bila dipuji org. so.. vote for NITA !! Okla..bye.. see on the next post coz nak gi part time. Hari ni kerja kitchen lg...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home