Friday, September 16, 2005

kitchen


gambar piman hijau setelah selesai dipotong n dibersihkan


gambar piman merah setelah selesai dipotong n dibersihkan



gambar nikujyaga didepan mata aku.warna kuning tu kentang..ade selit2 daging babi.

Hari ni jumaat aku ditugaskan utk kerja kat bhgn kitchen dr pukul 5 ptg sampai pukul 9 mlm. Pada mulanya aku diarahkan utk potong piman n bersihkan dalam dia tp bila dah abes potong yang merah cook pass kat aku satu lagi kotak piman hijau plak utk dipotong. Aku terpikir tetiba..agak2nya aku la antara manusia paling banyak pegang piman pd hari ni agaknya. Time aku tgh potong piman hijau tu plak, satu benda yang paling aku x gemar plak happened. Nikujyaga yang baru dikeluarkan dr oven diletakkan depan aku. Sememangnye bau sedap gila tp aku terpaksa tahan nafas aku skejap2 sbb utk pengetahuan , "nikujyaga" ni maksud dia daging & kentang. Yg menjadi masalahnye plak daging tu daging babi. Sedap siot bau daging yg baru dibakar dr oven tp daging babi...jd ..sure korang dpt bayangkan bagaimana bernafas dlm kesukaran. seksa lemas dan segalanya2...Tp naseb baiklah sekejap je dia dah alih ke tempat lain. kalau tidak tercemarla paru2 aku sedut bau lazat daging babi bakar.

p/s: babi dan makanan jepun x bleh dipisahkan. untung babi..kuikuikui

0 Comments:

Post a Comment

<< Home